Non existe barreira ou muro impenetrable entre o cinema de ficción e o documental. Ambos son vasos comunicantes diso que entendemos como transmisión de emocións afastadas da truculencia. O público do noso festival sábeo moi ben. Aquí alzáronse en máis dunha ocasión co Premio das Público obras de estirpe documental das que agora lembramos Los niños de Rusia, de Jaime Camino. Sen ir máis lonxe, na edición do pasado ano este mesmo premio foi para esa xema da memoria audiovisual titulada El caso Padilla, que nos introducía con impudicia abraiante naquela sala da Casa das Américas nas que a revolución cubana perdeu a inocencia.
Na programación deste Cineuropa 2023 aparece a sinatura de Wim Wenders —nos últimos anos moi dado a incursións no formato con obras tan estimables como Pina— centrado na arte pictórica e escultórica de Anselm Kiefer. Moito máis apegada ao presente, regresa a Cineuropa La estafa del amor, de Virginia García del Pino, da cal puidemos ver en Cineuropa El jurado ou Basilio Martin Patino, la última carta. Na súa nova proposta, García del Pino presentará ao público o estado das cousas da sedución nos tempos de Tinder. Unha chiscadela ao Pasolini de Enquisa sobre o amor sobre o cal a autora debaterá en directo co público de Cineuropa.
Tamén sobre o (des)amor e sobre como xestionalo ou reconvertelo trata Carmen Torres en Velocidad de escape, un exemplo non egocentrista de cinema do eu, a partir do que foi a relación amorosa da directora coa súa compañeira e a forma en que esta evolucionou despois da ruptura. Completan a sección propostas chegadas de Arxentina e Portugal, ademais do gran documental sobre Sinnead O’Connor Nothing compares.